
Razvoj biznisa i poslovnih ideja u savremeno doba je nezamisliv bez digitalnog marketinga. Svaki preduzetnik kome je stalo do uspeha neprestano uči i organizuje svoje marketinške strategije.

Internet marketing se menja iz godine u godinu, a neki od poslednjih trendova koji zavređuju pažnju su svakako marketing socijalnih mreža, SEO, email marketing, content marketing, i to u vidu blogova, različitih članaka, video zapisa i vlogova, kao i nativno oglašavanje.
Koja je vrednost svih ovih strategija i kako one mogu pomoći da se vaš posao razvije? Otkrivamo vam 6 razloga zbog kojih je digitalni marketing dobra ideja.
#1 Brendiranje
Čuli ste za izraz “brendiranje”? Više nije dovoljno da napravite kvalitetan proizvod i nudite odličnu uslugu. Da biste nešto prodali za vas mora da se čuje. Brend je ono kako vas korisnici i potencijalni kupci doživljavaju.
Danas se brendovi grade u digitalnom svetu. Vaš veb sajt je mesto na kome se najbolje možete predstaviti. Društvene mreže, blogovi i video snimci su sredstva koja omogućavaju da što više ljudi čuje za vaše ime.
Takođe, jako digitalno prisustvo najbolje se postiže dobro sprovedenim SEO strategijama, ali i oglašavanjem na društvenim mrežama, Gugl i nativnim oglasima.
#2 Vidljivost
Osnovali ste firmu još 2017. godine, ali još nemate svoj web sajt? To je u modernom svetu isto kao da vaš biznis ne postoji. Jednostavno je, ako niste prisutni u onlajn svetu, šanse da je za vas neko čuo su 0,01%.
Međutim, ulaganje u internet marketing, donosi vam široku, raznovrsnu i veliku publiku i to onako kako je pre samo dvadesetak godina bilo nezamislivo postići tradicionalnim marketinškim metodama.
Danas je velika verovatnoća da će kupci najpre potražiti neki brend na mreži. Zapravo, tako nešto je očekivano. Ljudi ne shvataju ozbiljno firmu koja ne prezentuje svoje proizvode onlajn, ako se uzme u obzir koliko još drugih mogućnosti postoji na webu. Dakle, vaš glavni zadatak je da budete što bolje rangirani u Gugl pretrazi.
#3 Investiranje u budućnost
Ne postoji jednostavniji način da se ovo kaže: digitalni marketing je isplativa investicija. Onlajn marketinške strategije su vredne jer garantuju visok potencijal za povraćaj svih uloženih sredstava. Pritom, ovde se ne misli samo na vaš novac, već i na vreme koje posvetite učenju, radu, kreiranju objava, stvaranju sadržaja ili korespodenciji sa potencijalnim klijentima.
Dok ne postoji garancija da će letak sa logom i motom vaše firme stići u prave ruke, sa druge strane je sasvim izvesno da će, zahvaljujući brojnim alatima, reklama na društvenoj mreži stići do vaše ciljane publike.
Bilo da pokrećete startup ili imate firmu čije poslovanje hoćete da povećate, svaka SEO lekcija, video tutorijal koji snimite, nativni oglas, reklama na Guglu ili Fejsbuku – sve se računa kao ulaganje u budućnost vašeg biznisa.

#4 Vremenska “osetljivost”
Svakome ko je bar malo zakoračio u svet digitalnog marketinga je jasno da se sve tehnike na izvestan način prepliću, povezane su i utiču jedna na drugu. Kvalitetan SEO optimizovan blog možete podeliti na Fejsbuku ili poslati na mejl svojim pratiocima i na ovaj način ste već pokrili četiri marketinške strategije.
Za koju god strategiju u digitalnom marketingu se odlučili, kad god započeli da je sprovodite, pojedinačno ili pak u kombinaciji sa drugim tehnikama – ne možete zakasniti. Naravno, što pre počnete da ih koristite, što više svog vremena uložite da savladate SEO ili u istraživanje koje će vam pomoći da napišete kvalitetan i relevantan članak, vaše šanse da zaradite rastu.
#5 Digitalna zajednica
Većina firmi ima već uspostavljenu mrežu saradnika koja je od suštinskog značaja za njen dalji razvoj. To su kolege, bivši klijenti, partneri, prodavci, konsultanti i slično. Digitalni marketing vam omogućava izgradnju sličnih veza na mreži.
Na primer, možda imate svoju Fejsbuk grupu u kojoj delite informacije i gradite veze sa ljudima u vašoj industriji. Na ovaj način možete biti upućeni na brojne stručnjake i ostvariti neočekivana partnerstva koja ne bi možda mogla da se ostvare u oflajn svetu. Izgradnja digitalne zajednice pruža vam tu moć.
#6 Pristupačnost
Jedna od najvećih prednosti digitalnog marketinga i njegovih strategija je ta što su finansijski pristupačne. Za razliku od tradicionalnog marketinga koji i danas može zahtevati ozbiljan budžet, većina onlajn marketinških strategija je besplatna ili zahteva minimalna ulaganja.
Čak i niska početna investicija može učiniti čuda za vaše poslovanje ukoliko se pametno organizujete. Otvaranje naloga na društvenim mrežama, dobro proračunate objave, proširenje kontakata na mejling listi – sve su ovo praktično besplatni koraci koji obezbeđuju veliki broj posetilaca.
Uporedite cene štampanja reklamnog materijala, snimanja radio ili televizijskih reklama sa cenom nativnih oglasa, na primer. Ukoliko rešite da pokrenete svoju nativnu kampanju, biće dovoljna mnogo skromnija suma da vaši nativni oglasi stignu do ciljane publike. Postoje brojne domaće platforme za nativno oglašavanje, kao što je, Nativemedia.rs, gde možete uplatiti kredit za svoju marketinšku kampanju, prilagoditi svoje oglase željenoj publici i gledati kako vaš promet raste.