Brodovi kroz prevodnicu Bezdan posle tri decenije

Posle tri decenije brodovi mogu da prođu kroz prevodnicu Bezdan koja je rekonstruisana u okviru prekograničnog projekta BABEKA. Ova prevodnica je izgrađena sredinom 19. veka i prva je u Evropi sagrađena podvodnim betoniranjem.

Posle tri decenije brodovi mogu da prođu kroz prevodnicu Bezdan koja je rekonstruisana u okviru prekograničnog projekta BABEKA.

Ova prevodnica je izgrađena sredinom 19. veka i prva je u Evropi sagrađena podvodnim betoniranjem.


Najstarija prevodnica na Dunavu ponovo je otvorila svoje kapije za brodove zahvaljujući prekograničnom prijektu sa Mađarskom vrednom više od 8,5 miliona evra.

Fondovi Evropske unije obezbedili 85 odsto sredstava, a ostatak „Vode Vojvodine“ uz podršku Pokrajinske vlade.

Sa mađarske strane Bajski kanal je očišćen u dužini od 35 kilometara, dok je na srpskom delu kanala u funkciju stavljena prevodnica i ustava Šebešfok koja Bajski kanal povezuje sa Velikim Bačkim Kanalom.

Najveći posao ipak je bila rekonstrukcija prevodnice Bezdan koja trideset godina nije bila u funkciji.

„Očekujemo da će se ponovnim integrisanjem plovila od 500 tona da će se intenzivirati saobraćaj, da će jedna ekonomija i potencijal koji postoji na ovom području biti inkorporiran i šire, i da će to obezbediti preduslove da krenemo svi negde dalje napred“, izjavio je za RTV Slavko Vrndžić, direktor JVP Vode Vojvodine.

„Na ovaj način konačno posle više od 30 godina izlazimo na Dunav sa kanalom DTD ovde kod Bezdana. Osnovna funkcija kanala koja je povezala Dunav sa Tisom, pre toliko godina je bila ovde ograničena“, istakao je Stevan Ilinčić, pomoćnik generalnog direktora „Voda Vojvodine“ zadužen za hidro sistem Dunav-Tisa-Dunav.

Nautičar Branko Kresojević iz Beograda ovaj trenutak čeka više od 20 godina. Plovio je danima da bi prisustvovao istorijskom prolasku kroz prevodnicu.

„Ceo kanal Dunav tisa Dunav sam preplovio za ovih četiri pet dana. Imao sam jedan jedini problem u Botošu ne radi prevodnica, pa smo izvlačili čamac,ispred prevodnice, pa ga vraćali posle prevodnice, ali sastavio sam ceo taj put od Banatske palanke do Bezdana“, kaže Kresojević.

Projekat u čijoj je realizaciji učestovao i Pokrajinski Fond Evropski poslovi pored privrednog značaja ima i bezbednosni, jer su izvršeni radovi obezbedili funkcionisanje hidrosistema u vreme visokih vodostaja i odbrane od poplava.

Izvor: RTV (Predrag Ćurčija)

ПретходниAerodrom “Subotica” dobio status graničnog prelaza za vazdušni saobraćaj
СледећиKo se ne javi banci, pristaje na predloženi plan otplate banke

ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР

Напишите коментар!
Молимо Вас упишите име

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.