Elektronske interaktivne table i e-udžbenici u Somboru


Osnovne i srednje škole u Somboru sve više primenjuju elektronske bele table ili, kako ih zovu, pametne table. U nekim školama, kao što je OŠ “Dositej Obradović”, otišli su i dalje pa su već u primeni i e-udžbenici. Donacijom iz Mađarske, i somborska srednja medicinska škola pridružuje se savremenoj obrazovnoj nastavi.

Sunđer, kreda i zelene table u učionicama odnosno tradicionalna predavačko-reproduktivna nastava u somborskim školama sve više ustupa mesto elektonskim interaktivnim tablama i e-udžbenicima koji odgovaraju obrazovnim potrebama savremenog učenika i u skladu su sa zahtevima modernog društva.

“Mnogo se radujem što će biti mnogo lakške razumeti lekcije. Stoga je i zanimljivije i nije toliko dosadno kao što su na običnoj tabli”, rekla je Ivona Sunarić, učenica Srednja medicinske škole u Somboru.

“Mislim da je ovo mnogo efikasnije za rad i da deca brze shate lekcije”, smatra je Miloš Bukalov, učenik petog razreda OŠ “Dositej Obradović” iz Sombora.

“Meni je to super. Sviđa mi se jer je mnogo lakše i sviđa mi se i to što deca a od kuće mogu da pristupe udžbenici da lakše shvate i razumeju”, ističe Aljoša Vuković.

Uvođenje interaktivne elektronske table u nastavu čini predavanja i proces učenja atraktivnijim, dinamičnijim i sadržajnijim a nastavnicima omogućava veću kreativnost u sastavljanju nastavnih materijala.

“Smatram da su dobre zbog toga što možemo unapred da pripremimo čas. Možemo da napravimo prezentaciju pogotovo kada se radi o gramatici i nekim tzv. dosadnim sadržajima. Lakše deca shvataju, vole savremenu tehniku”, objasnila je Teodora Turner, profesor engleskog jezika u Srednjoj medicinskoj školi.

“To znači da nastavnik u skladu sa pravilima struke dozira primenu digitalnih sadržaja u nastavi, naravno, kad vidi da nešto ne ide, staće i objasniće. Ali sami ti digitalni sadržaji su naišli kod dece na dobar odgovor, oni se prirodno osećaju u tom digitalnom okruženju, a lično doživljavam digitalne sadržaje kao veliku pomoć !” objasnila je Irina Periškić Curnović, profesor nemačkog jezika u OŠ Dositej Obradović u Somboru.

Većina somborskih škola ima interaktivne multimedijalne table ali tradicionalne table i dalje imaju svoje mesto u učionicam jer primena u nastavi zavisi i od obučenosti nastavničkog kadra.

“Mi smo sad uspeli da dobijemo iz donacije dve interaktivne table, koje smo dobili zajedno sa kratkom obukom koja nije dovoljna jer i nastavnici su na različitim nivoima informatičke pismenosti tako da planiramo još jednu detaljniju obuku!”.

Prednosti korišćenja interaktivnih tabli u nastavi su mnogobrojne- od veće aktivnost učenika u nastavnom procesu do razvoja kreativnosti i veće motivacije za učenje.

Izvor: rtv.rs


OSTAVITE KOMENTAR

Napišite komentar!
Molimo Vas upišite ime

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.