Ivan Mladenović, prvi čovek iz Srbije koji je prepešačio Bajkalsko jezero

foto-ivan-mladenovic

Ivan Mladenović uspeo je u neverovatnom životnom poduhvatu da prepešači Bajkalsko jezero i time postane prvi čovek iz Srbije koji je to uspeo u zimskom periodu da izvede. “Nakon punih dvadeset dana, pređenih 650 kilometara, u proseku preko 30 km dnevnog pešačenja po ledu”, Mladenović je na svom fejsbuk profilu “Putovati sporo – Živeti putujući” napisao: “Prepešačio sam Bajkalsko jezero i stigao na kraj svoje avanture, u grad Nižnjeargansk”.

Inače, na fejsbuk profilu Mladenović objavljuje fotografije sa svog putovanja i opisuje kako je izgledala ova neverovatna avantura: “Renžer, kog sam sreo u nacionalnom parku, i koji je tu preko 35 godina, nakon početnog iznenađenja i oduševljenja mi je rekao da sam ja, koliko je njemu poznato, prvi čovek iz Srbije koji je uradio tako nešto. I iskreno, jako sam srećan i ponosan zbog toga. Ranije, dok sam istraživao i pripremao se za putovanje, nailazio sam na iskustva pretežno Kanađana, Amerikanaca, ljudi iz Nordijskih zemalja, a najbliže nama je bio neki Čeh koji je prepešačio Bajkalsko jezero. Ne, nije mi to bio glavni imperativ, ideju da uradim to što sam uradio dobio sam još 2018. godine dok sam biciklom prolazio pored Bajkala na putu do Pekinga. Tada sam se zapitao, kako bi bilo prošetati zaleđenim prostranstvom Bajkala”, napisao je Mladenović.

Mladenović je podelio sa pratiocima da se dešavalo da tokom pešačenja ne sretne nikog po četiri ili pet dana: “Vetar mi je predstavljao najveći problem. Temperatura i ne toliko, iako se spuštala i do – 22, u proseku je bila oko -10, -15, ali kada bi krenuo vetar, onda je bivalo neuporedivo hladnije, nešto sa čime sam se sreo po prvi put u životu. I pod takvim uslovima, pred kraj pešačenja, treba raspakovati sanke, raširiti šator. Samo ću reći da sam par puta, ležeći, jer od vetra se nije moglo drugačije, zabijao klinove u led i širio šator”.

U ispovesti i opisivanju ovog avanturističkog poduhvata, Ivan je rekao: “I iskreno bih volio da je to neko iz Srbije uradio pre mene, čisto zbog deljenja iskustva i saveta u vezi sitnica, koje mogu i život da znače. Ali kad je već tako, stojim na raspolaganju bilo kome, ko bi se odlučio na ovaj poduhvat. A ako mi verujete, nakon svega ovoga, čak mi je na trenutak, i prostrujalo kroz glavu da bih mogao da se ovako i vratim, nazad do Kultuka, ali ipak sam rekao, dosta je bilo! Ljudi i turisti koje sam sretao na ledu, a bilo ih je na tim karakterističnim tačkama, gde dodju sa kombijima, toplo obučeni, opremljeni fotoapoaratima i telefonima, poneko sa litrama žestine da se zagreju, bili su iznenadjeni što me vide, i ne mali broj njih mi je govorio da sam lud. I da Vam priznam. Nije bilo ni malo lako. Ta borba, ne samo sa prirodom i njenim ćudima, već i sa samim sobom, to pomeranje granica izdržljivosti, sve me to teralo napred, i nijednog trenutka nisam pomislio da odustanem. Dolaskom do cilja, po prvi put sam zaplakao. Ne od muke i bola, već od radosti i pomešanih osećanja. Uspeo sam!!! ”.

Mladenović je poručio pratiocima da će po povratku Srbiju objaviti još mnogo priča, detalja i fotografija, a da do tada čeka put do Irkutska, pa avion do Moskve, pa povratak kući.

Ivan Mladenović živi u Šidu, a poreklom iz Srpskog Miletića kod Odžaka, a oko fotografija i objava ističe da su mu pomogli drugari iz udruženja VeloArt iz Sombora.

Izvor: RTV (Vesna Milanović Simičić)

ПретходниNa području Južnobačkog okruga 18 saobraćajnih nezgoda
СледећиKONCERT ACE PEJOVIĆA U SOMBORU

ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР

Напишите коментар!
Молимо Вас упишите име

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.