Kada i kako servisirati bicikl za novu sezonu?

stari-bicikl-za-popravku-neispravan-tocak-delovi-reciklaza

Ukoliko vas vremenska prognoza raduje i čekate da otvorite sezonu vožnje bicikala, pa ste krenuli do servisera da vam pregleda ljubimca na dva točka, najverovatniji odgovor koji ćete dobiti jeste – gde ste bili do sada? Jer, serviseri kažu da je pripremu bicikla najbolje obaviti – zimi. Konzervirate ga i onda na proleće samo proveriti pritisak u gumama, što možete i sami gotovo na svakoj pumpi.

Subotica je među gradovima u Srbiji sa najviše bicikala po glavi stanovnika. Tako da nisu vulkanizeri ti koji imaju najviše posla ovih dana, mada ni oni ne znaju gde će pre u zameni zimskih za letnje pneumatike, već upravo serviseri bicikala. Dolazi lepo vreme, vreme vožnje na dva točka, na koje ćete malo sačekati, ako morate kod majstora da sve bude zategnuto i podmazano.

Velika većina njih baš i ne održava bicikle. Što bi rekli – dođu kod majstora kad se nešto pokvari. Mada bi trebalo, u suštini, da se pripreme za sezonu, ali to ne rade. Ako ste pripremili bicikl za zimu, onda dođete samo naduvate gume i – to je to. A ako niste pripremili bicikl za zimu, onda bi prvo trebalo da skinete staru masnoću, da očistite za početak lanac, zupčanike, sve pokretne delove na biciklu, da ga ponovo namastite…“, kaže serviser Elemer Semi.

Ne zaboraviti ni kočnice, proveriti da li su istrošene pakne, da li su felne krive, da li su sajle za kočenje i promenu brzina dotrajale. Zvuči kao tehnički za automobil. Ali sa istom funkcijom. Da svi budemo bezbedni. Posebna priča su gume. Iako deluju da mogu još, gume su zapravo najizloženije i imaju svoj vek trajanja.

„Što se prakse tiče, neke osrednjeg kvaliteta gume, tu do dve godine mogu da izdrže po ovim uslovima čišćenja puta, održavanja bicikla, vlasnika…“, dodaje on.

Za razliku od većine automobila, gde se servis radi nakon pređenih deset hiljada kilometara, kod dvotočkaša bi to trebalo raditi dva puta godišnje. Na kraju, pa na početku nove sezone.

Izvor: RTV (Boris Šuman)

PrethodniEvo zašto treba posedovati agregat za struju
SledećiKoliko često boravimo u prirodi?

OSTAVITE KOMENTAR

Napišite komentar!
Molimo Vas upišite ime

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.