U Somboru je do 19. septembra, u toku javna rasprava o nacrtu odluke o taksi prevozu na teritoriji grada. Usklađivanjem sa izmenama zakona na republičkom nivou očekuje se regulisanju taksi prevoza u gradu Somboru. Usluge taksi prevoza u Somboru vrše 96 taksi prevoznika odnosno 106 taksi vozila. Većina Somboraca redovno koristi taksi usluge a iskustva su različita.
„Imao sam interesantno iskustvo, zvao sam taksi, čovek je na zadnjem sedištu imao džak krompira, a napred je imao gajbu piva! Gde da sednem pa kaže mi da sednem pored! Taksi automobile bi trebali da budu lepši, uredniji, al mislim da je to sve bolje i bolje“, kaže Predrag Lakobrija iz Sombora.
„Zadovoljna sam, nisu skupi, ima divnih ljudi a one koje sam upoznala i ne odgovaraju mi, njih više ne zovem“, ispričala je Vera Dodić.
„Generalno sam zadovoljan taksijem u gradu Somboru, cene su pristupačne i usluga je da kažem je korektna“, ističe Miloš Momčilović .
„Imala sam iskustvo loše sa takskistima, mada nisu svi isti. Išla sam za Beograd sa većim koferom i nije bio ljubazan jer nije hteo da mi pomogne a što bi bilo za očekivanje kad žena putuje…, kaže Branka Slaviković.
Vlasnici somborskih taksi službi ističu brojne probleme sa kojima se susreću od vozača i vozila pa sve do iskustava u načinu sprovođenja zakona kojim se reguliše taksi prevoz.
„Najveći problem je kod nas trenutno parking mesta, čak ni ona koja plaćamo ne možemo da koristimo! A nedostatak taksi stajališta , to se zna da je problem u gradu“, ispričala je Snežana Kuzmanović, vlasnica Lav taksija S-25, najstarije taksi službe u Somboru.
„Ja sam lično na ovom parkingu na kom sam 27 godina, platio 40 hiljada kaznu što vozač nije bio u autu kada je on došao da slika auto! Kakve to veze ima i kakav je to zakon? Auto legalan, vozač legalan i taksi stanica, znači… nije on njegov rob da sedi u autu kad on dođe… Pravila su neka, bezvezna. A vozača nema! Dođe sa ulice ko god nema posao i pita za posao! Nit taj čovek ima lekarski, nit taj čovek liči na čoveka! Strašno za videti na čega liče! To treba rešiti što pre, ipak je ovo ustanova javna“, ispričao je Siniša Rajačić .
„Što se tiče smanjivanja broja vozila to je isto problem. Ima ljudi koji bi da državi plate državi doprinose, koji bi da rade ali ne mogu da dođu do „tx“ tablica, jer ima mnogo „tx“ tablica koje su zadržane , jednostavno auta stoje, ili su udarena ili ne rade, nisu na ulici i ne rade“, veli Dražen Bajković, vlasnik Pink taksija.
U skladu sa izmena zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, grad Sombor je raspisao javnu raspravu o taksi prevozu sa ciljem usaglašavanja gradske odluke sa zakonom na republičkom nivou.
„Biće definisano ko može da bude taksi vozač, propisano je da mora imati najmanje treći stepen stručne spreme saobraćajne struke i 5 godina iskustva, šta mora da ima taksi vozilo, ko može da obavlja taksi prevoz, kako se vrši registracija, ko izdaje rešenja o obavljanju taksi prevoza, ko vrši nadzor i kaznene odredbe na kraju“, objasnio je Miroslav Kovačić, član Gradskog veća zadužen za komunalnu oblast i investicije.
Javna rasprava biće zaključena 19. septembra održavanjem javna sednica na kojoj se mogu dostaviti predlozi i primedbe u vezi donošenja odluke o regulisanju taksi prevoza u gradu Somboru.
Izvor: RTV (Ružica Parčetić)
Svuda je isto. Vecini ljudi taksi je zadnja opcija za posao.
Nekima ni orah ne bih uzeo iz ruke, ma da se poplasis kakvih ima. Tek kad udjes u taksi onda ti dodje ili da pobegnes ili da cutis i otrpis voznju.
Ima puno i kulturnih i okupanih ali oni su redji.