Како се штите права пацијената?


После шест година, од када раде, утисак је да заштитници права пацијената коначно уиграно раде свој посао обзиром на све друге пословне обавезе. Колико је њихова улога, као спона између пацијената и система здравствене заштите заживела проверавали смо у сомборском округу.

Проблеми око заказивања прегледа, издавање упута и лекарских рецепата, ортопедских помагала, дужина чекања на преглед или како да дођу до већих клиничких центара, само су нека од питања или приговора којима се пацијенти, усмено или писменим путем, обраћају саветнику за заштиту права пацијената. И ако своја права у локалној канцеларији могу упутити од 2014. године, многи још увек нису информисани коме и како могу да се обрате уколико сматрају да им је право на здравствену заштиту ускраћено.

Током последње три године саветнику за заштиту права пацијената у Сомбору писмено се обратило се петнаест пацијената из Сомборског округа.

“Доста велики проблем је информационо здравствени интегрисани систем, а термине даје болница, док изабрани лекар обавља заказивање. Међутим, проблем је што болница даје термине за цео Западнобачки округ и поред свега ми се трудимо да максимално пацијентима изађемо у сусрет”, каже Марија Јерковић, саветница за заштиту права пацијената.

Међутим, број саветовања и посредовања решавања проблема усменим путем је далеко већи, око 900 случајева годишње.

“Имали смо проблем са заказивањем прегледа на пример када је у питању офтамолог, јер их је мањак. Углавном то и нагласим пацијентима…Тамо где је мањак лекара за специјалистичке прегледа гледамо да некако ситуацију решимо…”, додаје она,

Притужбе упућене Покрајинском заштитнику грађана због повреде људског права на заштиту физичког и психичког здравља представљају значајан удео у укупном броју обраћања грађана.

“Бавећи се правом детета на болничком лечењу у пратњи родитеља током 2018. године омбудсман је утврдио да неколико болница из Војводине не дозвољава очевима да буду уз своју децу, која се налазе на стационарном лечењу, а да мајкама пратњу чак и наплаћују у износу до хиљаду динара дневно, иако се ова здравствена услуга изричито обезбеђује на терет здравственог осигурања. Реаговањем ресорног покрајинског Секретара незаконито поступање је обустављено”, навео је, између осталог, омбудсман.

Саветници у већој мери препознају настало кршење права, док су са друге стране сами пацијенти свеснији права чију заштиту уживају по закону, а право на превенцију је једно од најважнијих.

Извор: РТВ (Весна Милановић)


ПретходниСрбија производи довољно шарана за сопствене потребе
СледећиИЗЛОЖБА „ТРАГОМ ПОДУНАВСКИХ ШВАБА“ ОД ПЕТКА У АПАТИНУ

ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР

Напишите коментар!
Молимо Вас упишите име

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.