Predstava „Kiss“ gostuje na festivalu „Nedelja pozorišta“ u Sonti u petak, 14.06. u 20 h.
Predstava je na redovnom repertoaru Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu, nagrađena je na nekoliko prestižnih festivala, a gostovala je u zemlji i inostranstvu.
Od jeseni bi trebalo da gostujemo i u Somboru.
KISS
komični akustični mjuzikl
“To što ovaj duo proslavlja i predstavlja na bini je grandiozno. To čine toliko energično, znalački i ubedljivo, da njihov nastup postaje krajnje zabavno i zanimljivo zadovoljstvo, koje istovremeno ide i do dubina. Stvaraju zvuk koji pokreće, pa makar bio proizveden samo trenjem ruke o ruku. To što oni nude je čista energija, ritam u svom praobliku.”
Peter Kes, Süddeutsche Zeitung, Minhen
Kiss je priča o igri, flertu, začikavanju, nadmetanju i, povrh svega, ljubavi između muškarca i žene. Komične scene isprepletane zanimljivim i novim aranžmanima poznatih pesama, tradicionalnih balkanskih pesama kao i autorskih numera samih izvođača izvedene su najjednostavnijim sredstvima – samo sopstvenim telom i glasom.Zanosno slavlje tonova, ritma, plesa, glume, akrobatike – u savršenoj harmoniji.
Predstavu je do sada videlo preko 15 000 gledalaca u zemlji i inostranstvu (Nemačka, Austrija, Francuska, Italija, Turska, Crna Gora, BiH, Hrvatska), a na prestižnim pozorišnim festivalima odnela je nekoliko značajnih nagrada.
Režija: Višnja Obradović
Izvođači: Ana Vrbaški i Marko Dinjaški
Muzički aranžmani/kompozicija: Alice in WonderBand
Dizajn zvuka: Goran Vujičin
Kostimografija: Nataša Jovičić / Lutkart
Frizure: Budislav Vlajkov / Beastic
Produkcija: Otvoreni krug Novi Sad
Trajanje predstave: 60 minuta
Alice in WonderBand je nastao 1998. godine na Fruškoj gori, a od tada je plodove svog kreativnog rada proširio na čitav region. Jedini su u ovom delu Evrope koji se bave vrlo specifičnom vrstom scenske umetnosti – spojem muzike, pozorišta, plesa i akrobatike kroz posebnu veštinu telesnih perkusija. Za ovu tehniku, u kojoj je telo ritmički instrument, su se edukovali kod svetski poznatih telesnih perkusionista. Alice in WonderBand je životni projekat čije jezgro čine muzičari Ana Vrbaški i Marko Dinjaški, koji su već 22 godine partneri kako na sceni tako i u životu, što daje novu dimenziju njihovom prisustvu i odnosu na sceni.
Višnja Obradović – rediteljka je glumica Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu od 2011. godine. Edukovala se širom sveta u oblasti glume, scenskog pokreta, plesa i komedije del arte. Igra brojne uloge u svom matičnom pozorištu, radila režije scenskog pokreta za više predstava uz brojna priznanja i nagrade. Na Akademiji umetnosti u Novom Sadu bila docent na predmetima Scenski pokret i Komedija del arte.
Rekli su o predstavi
“Prvoklasni nastup ovo dvoje umetnika iz Srbije, iz Novog Sada zagolicao je publiku da poželi još da vidi i čuje. Publika u pozorištu MetaTeatar (Nemačka) nije se mogla dovoljno naslušati i nagledati: Ana Vrbaški i Marko Dinjaški proslavili su praznik zvuka i ritma.
Veliku pažnju zaslužuje Anin glas. On je bogat, pun snage i blistave dubine. Ona peva čas ekstatično, čas lako, kao da se igra. I Marko joj je odgovarajući partner – peva, svira i daje ritam za svaku pohvalu.
Na ovom performansu jednostavno sve štima; na snazi su telo i glas, koreografija, tajming, igra, prisutnost na bini i režija Višnje Obradović. Čak i sa punim ustima vode, koju grgoću, njih dvoje stvaraju čarobnu muziku. Bravissimo!”
Peter Kes, Süddeutsche Zeitung, Minhen
“Provodeći mnogo vremena u pozorištu zaista sam imao priliku da vidim svašta. Gluma podrazumeva izražajan vokal, ne samo na nivou dikcije, dok vokalna umetnost sve više uključuje i glumu kao, pre svega, izraz tela. Ono što radi Alice in WonderBand nisam video ni pre ni posle – jedinstveno spajanje, pretapanje pokreta u zvuk, stvaranje “perkusionističkog glasa”, tela koje igra, daje ritam i u isto vreme peva. “
Igor Burić, pozorišni kritičar
“Predstava u sebi sabira elemente koncerta i novog cirkusa. Duhovito i naizgled bezazleno, kroz brz i intenzivan ritam igre, poziva gledaoca, svojim tempom i iskrenošću, da se seti snage koju poseduje telo, poziva na jednu vrstu buđenja kroz igru.
Pokazujući fokusiranost u igri i profesionalizam kroz trijumvirat preciznosti, usresređenosti i spontanosti, duo Vrbaški – Dinjaški zapravo podseća gledaoca da je telo starije od naše glave, da pamti i da može toliko toga da kaže.”
Nataša Gvozdenović, pozorišna kritičarka
“Predstava o nizu beskrajnih mogućnosti za kreativnost i razvijanje kreativnosti korišćenjem sopstvenog tela, osetljivosti i dosetljivosti, lepota i lakoća scenskog značenja i zvučanja, dostupna uvek i na svakom mestu.”
Vladislava Vojnović, dramaturškinja, spisateljica, scenaristkinja