Lada Niva dobila pogon na struju – i nije skupa

Lada Niva
Foto: Elantrie promo

Jedna nemačka firma vrši konverziju ruskog terenca u električno vozilo.

Lada Niva spada među najjeftinije terence u Evropi, a nakon više od četiri decenije kojiko je prisutna na tržištu dobila je i električnu verziju.

Doduše, nije AvtoVAZ taj koji je odlučio da modifikuje pogonski sistem Nive, već je to učinila malo poznata nemačka kompanija Elantrie, podstaknuta naglom ekspanzijom automobila na struju.


Foto: Elantrie promo

S obzirom da je ruski terenac i inače jeftin, Nemci nisu želeli da previše opterete budžet potencijalnih kupaca, pa je i konverzija više nego pristupačna.

Umesto fabričkog benzinac sa 83 KS (61 kW) ugrađen je elektromotor od 88 KS (65 kW).

Foto: Elantrie promo

Električna energija se čuva i litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 30 kWh, koja je postavljena tamo gde je prethodno bio rezervoar za gorivo.

U kompaniji Elantrie tvrde da je automobil u stanju da sa punom baterijom pređe između 130 i 300 km, u zavisnosti od načina vožnje, terena po kome se kreće i vremenskih i klimatskih uslova.

Foto: Elantrie promo

Proizvođač navodi da će baterija posle 450.000 pređenih km, ili 9.000 ciklusa punjenja, zadržati 80% početnog kapaciteta.

Električna Niva ima i neke praktične sadržaje, kao što je utičnica od 220 V u prtljažniku, koja može dobro da posluži kamperima i avanturistima koji se ovom Ladom zapute van asfalta.

Nemačka kompanija dokazala je i da električni automobil ne mora nužno da bude skup, s obzirom da konverzija košta svega oko 2.800 evra, ukoliko već posedujete Nivu, dok je ukupna cena ovog vozila sa ugrađenim električnim komponentama 19.900 evra.

Za ljubitelje jeftnih automobila na struju, vredi napomenuti da ista firma nudi mogućnost prerade na struju modela Dacia Sandero prethodne generacije.

Foto: Elantrie promo

Izvor: B92

ПретходниSlovenci koji su napravili najpoznatijeg mačka kupili hiljade hektara u Srbiji: „Biće najveća farma“
СледећиPOČELI RADOVI NA PODIZANJU NIVOA VODE U JEZERU KORLATOŠ

ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР

Напишите коментар!
Молимо Вас упишите име

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.