Osnovna škola „Dositej Obradović“ u Somboru jedna je od 240 škola u Srbiji koje od nove školske 2019/2020. počinju sa realizacijom pilot projekta Ministarsta prosvete, nauke i tehnološkog razvoja „Obogaćeni jednosmenski rad“.
Više od 630 đaka svih razreda, OŠ „Dositej Obradović“ u Somboru, novu školsku godinu počeli su u prepodnevnoj smeni. Većina učenika ističe oduševljenje i mogućnost za bolju organizaciju slobodnog vremena.
„Meni se sviđa to što idemo pre podne zato što možemo obaviti svoje obaveze kada dođemo kući, idemo na treninge i mogu da se igram sa drugaricama“, ističe Milica Gnjatović, učenica petog razreda.
„Ne moramo više subotom i nedeljom da se guramo za dodatne nastave i ustajemo rano, možemo to raditi popodne. Meni je takođe dobro što jer imam uveče trening, a ovako sam pola treninga propuštao“, naglasio je Matej Koril, učenik osmog razreda.
„Kad se vratimo iz škole moći ćemo da se igramo, da imamo više vremena da učimo, da idemo negde sa porodicom“, ispričala je Marina Milićević, učenica.
„Vremenski mi se dopada, ali što ćemo biti svi u smeni, videćemo, ovako još nismo išli“, kaže Jovana Petrović.
Roditelji osnovaca ističu brojne benefite koje očekuju od nove jednosmenske nastave.
„Deca će imati više vremena zimi, kratak je dan pa neće dolaziti po noći kući, mislim pri tom na bezbednost dece. Zato mislim da je bolji ovaj jednosmenski rad“, rekao je Srđan Poslovski.
„Mnogo je jednostavnije da mi deca idu u istu smenu, imamo više od dana, možemo osim domaćeg zadatka da uradimo još nešto, a i lakša je organizacija kada dvoje dece idu u istu smenu“, objasnila je Mirjana Đorđević, majka dvoje školske dece od kojih je mlađe prvak.
„Pošto se može ostajati do 17 časova, deca imaju i vanškolske aktivnosti, deca mogu i da urade domaći pa roditelji imaju manje posla što se tiče domaćeg, a više vremena za druženje sa decom“, naglasila je Milana Vasiljević.
Stručnjaci naglašavaju da je uspešnost učenja uslovljena i mestom, a i vremenom učenja koje tokom prepodneva najbolje efekte daje između 8 i 11 časova.
„Ako kod deteta od najranijeg uzrasta želite da formirate radne navike upravo je to način – u isto vreme, na istom mestu odrađivati iste aktivnosti. Znači, ako deca dolaze celu školsku godinu u isto vreme, pretpostavljamo da će se lakše formirati radne navike što i jeste cilj“, objasnila je Meira Mrđenov, psiholog u OŠ „Dositej Obradović“.
Za potrebe jednosmenskog rada renoviran je prostor u školi, obezbeđeni ormarići za pribor i udžbenike, a učionice opremljene računarom, projektorom i internetom.
U opštini Sombor, osim OŠ „Dositej Obradović“, po projektu „Obogaćeni jednosmenski rad“ nastavu će pohađati osnovci u selima Stapar, Čonoplja i Aleksa Šantić.
rtv.rs