Kako pokazuju podaci MUP-a Srbije za period od početka ove godine do kraja jula, u nesrećama dvotočkaša poginule su 24 osobe, a njih 347 je povređeno.
Od 370 saobraćajnih nesreća koje su se od početka ove godine dogodile na teritoriji Srbije, a u kojima su učesnici bili motociklisti, u gotovo polovini slučajeva do udesa je došlo zbog skretanja ili polukružnog okretanja.
Samo na području Niša za sedam meseci ove godine u 20 sudara poginula su četiri vozača motocikala, a 16 ih je povređeno. U čak sedam slučajeva, bar jedno od vozila je skretalo ili se polukružno okretalo.
Načelnik odeljenja saobraćajne policije u Nišu Dragan Pešić kaže za Blic da su vozači dužni da drže rastojanje i da ne započinju skretanje ili okretanje dok se ne uvere da to mogu bezbedno da učine.
On kaže da nepoštovanje ograničenja brzine, odnosno vožnja neprilagođenom brzinom u odnosu na okolnosti saobraćaja, u najvećem broju slučajeva doprinosi da dođe do saobraćajne nesreće, a da je drugi najčešći uzrok upravo nepropisno skretanje ili okretanje.
U Nišu su se za samo za mesec i po dana, od kraja juna do sredine avgusta, desila četiri udesa u kojima su poginula dva vozača motocikala, a dvojica su povređena.
U sva četiri slučaja automobili su skretali ili se polukružno okretali neposredno pre sudara.
Prema podacima MUP-a, za sedam meseci ove godine na teritoriji Srbije evidentirano je 4.106 nezgoda sa najmanje dva vozila od kojih je bar jedno vršilo radnju skretanja, odnosno okretanja vozila, što je u proseku 20 udesa dnevno.
Saobraćajna policija apeluje na vozače da obrate maksimalnu pažnju i voze u skladu sa propisima, pogotovo jer se tokom letnjih meseci dešava najviše udesa, navodi u saopštenju MUP.