Infrastruktura železnice Srbije upozorila je danas da je kontaktna mreža iznad pruge Subotica – Horgoš stavljena pod visoki napon, da je približavanje zabranjeno i opasno po život.
U okviru završnih aktivnosti na puštanju u saobraćaj rekonstruisane i elektrificirane pruge Subotica – Horgoš, kroz kontaktnu mrežu pušten je visoki napon od 25.000 volti, navodi se u saopštenju.
Kako se naglašava, kada je kontaktna mreža iznad pruge pod visokim naponom, strujno kolo može da bude i po nekoliko metara od strujnih vodova, a u takvim slučajevima dovoljno je da se samo uđe u strujno kolo i doživi strujni udar, koji se najčešće tragično završava.
Infrastruktura železnice Srbije upozorila je da je svako nepropisno i neovlašćeno kretanje u zoni pruge i u blizini kontaktne mreže zabranjeno i opasno po život.
U saopštenju se navodi da je završena modernizacija i elektrifikacija deonice Subotica – Horgoš – granica sa Mađarskom, i da su u toku poslednje pripremne aktivnosti za puštanje novoizgrađene pruge u saobraćaj.
„Novoizgrađenom elektrificiranom prugom vozovi će saobraćati do 120 km/sat. Radovi su završeni šest meseci pre roka, a ugovorena vrednost posla iznosila je oko 10,2 milijarde dinara. Pruga duga 26,6 kilometra u potpunosti je rekonstruisana, a u okviru njene elektrifikacije izgrađena su i elektroenergetska postrojenja“, navodi se u saopštenju.
Dodaje se i da su za potrebe te modernizovane pruge izgrađena četiri objekata za signalno-sigurnosna i telekomunikaciona postrojenja, u stanicama Palić, Bački Vinogradi i Horgoš, kao i na stajalištu Javna skladišta Subotica, a novo železničko postrojenje izgrađeno je i u stanici Bački Vinogradi.
Pruga Subotica – Horgoš – granica sa Mađarskom pre rekonstrukcije bila je neelektrificirana, izgrađena je 1885. godine i reč je o regionalnoj i prekograničnoj pruzi, koja se iz Subotice i Horgoša preko državne granice nastavlja na mađarskoj teritoriji u dužini od 12,6 km do Segedina.
Izvor: Tanjug