Ovo su promene koje nas očekuju u Google analitici ove godine – Dočekajte ih spremni!

google-ga4

Tekuća godina nosi velike promene u Google analitici i verzija koju smo svi poznavali će se značajno promeniti. Uzimajući u obzir da je datum najavljenih promena sve bliži, 1. jul, neophodno je na vreme izvršiti sve neophodne pripreme kako nas karakteristike nove platforme ne bi zatekle nespremne. Novi način prikupljanja podataka i njihovog beleženja je dobra vest za sve koji su zaposleni u marketinškoj sferi, jer će oni pomoći u boljem i usmerenijem kreiranju marketinških kampanja. Još uvek je ostalo dovoljno vremena da preduzmete sve neophodne korake i prebacite se na novi vid praćenja analitike, kako biste bili u stanju da paralelno prikupljate i obrađujete podatke na obe plarforme.

Izgled platforme

Ako želite da se što pre naviknete na nove performanse i mogućnosti koje nudi Google analitika 4, dobra početna tačka je sam izgled platforme. GA4 je nova vrsta proizvoda koja nudi različite izveštaje od onih koji ste navikli da vidite u Univerzalnoj analitici. Jedna od prednosti GA4 je ta što možete da je koristite za veb lokaciju, aplikaciju ili i veb lokaciju i aplikaciju zajedno. Svojstva Univerzalne analitike koju poznajemo, podržavaju samo veb-sajtove. Platforma izgleda prilično drugačije u poređenju sa prethodnom verzijom i vidljivo je odsustvo ili varijacija nekih statističkih podataka. Takođe, olakšan je pristup svim svim podacima koji su bitni za vaš sajt i dostupno mnoštvo detalja koji će vam dati potpuniji izveštaj o kretanju klijenata.

Kako započeti migraciju?

Blagovremena migracija je od velikog značaja ukoliko ne želite da bespovratno izgubite dragocene istorijske podatke. Takođe, ne dozvolite konkurenciji da ode korak ispred vas jer je čak i nakon prelaska na GA4 potrebno izvesno vreme da se naviknete na novi način rada. Uzimajući u obzir da je proces migracije komplikovan i zahteva vreme, a GA4 analitika neophodna za svaki ozbiljan internet posao, najbolja opcija je potražiti stručnjake koji mogu da vam pomognu. Profesionalci iz firme Four Dots nude rešenja za neajefikasniji i brz proces prelaska, pri čemu nećete morati da brinete o postupcima planiranja i pripreme, testiranju i otklanjanju grešaka.


Merenje podataka i izveštavanje

Najznačajnija razlika između stare i nove platforme jeste način merenja i sakupljanja podataka i način izveštavanja. UA prikuplja podatke na osnovu prikaza stranica i sesija, dok GA4 beleži podatke na osnovu događaja i interakcija. Jednostavnije rečeno, imaćete bolji uvid u sve ono što vašu veb lokaciju čini privlačnom za posetioce i lakše ćete moći da korigujete sve eventualne nepravilnosti. Takođe, u GA4 je protokol merenja potpuno odvojen od biblioteka na strani klijenta i radi sa drugom šemom, drugačijim skupom pravila i drugačijim profilom podataka u izveštajima. U prethodnoj verziji analitike, MP je bio mehanizam prikupljanja, pri čemu se isti protokol koristio i za pogotke biblioteke na strani klijenta i za pogotke između servera, rezultujući manje relevantnim podacima.

Promene u svetu marketinga

Pitanje koje najviše muči sve marketinške stručnjake je kako će se sve najavljene promene odraziti na njihov rad i naravno, na sam prihod sajtova. Na prvi pogled, stvari deluju negativno jer neće biti moguće formirati potencijalnu listu kupaca na osnovu lokacije i demografskih podataka, kao što se radilo do sada. Ipak, novi način prikupljanja i izveštavanja nosi preciznije podatke, samo je potrebno da prođe više vremena kako bi se oni pravilno tumačili i koristili. Marketing će biti usmereniji na veću grupu ljudi, što bi moglo da znači i proporcionalno veću zaradu, pa je zato važno pristupiti procesu migriranja na vreme.

Odakle početi?

Google je prepoznao zahteve i želje tržišta i u novu verziju analitike uneo promene koje su neophodne, naročito uzimajući u obzir bolju zaštitu privatnosti korisnika. U skladu sa tim, GA4 donosi poboljšanja u mnogim sferama, samo je potrebno početi sa prelaskom na vreme, kako biste stigli da zaštitite svoje podatke i otpočnete sa prikupljanjem novih. Upoznajte se bliže sa procesom, angažujte stručnjake ukoliko je potrebno i postarajte se da pravilno podesite sve parametre kako biste bili sigurni da vaš posao neće trpeti. Ostavite sebi dovoljno vremena za učenje i eventualne prepravke u podešavanjima.

Najavljene novine u analitici nisu jednostavne ni bezazlene, ali uz pomoć stručnjaka iz ove oblasti, nema razloga da vi i vaš tim zaostanete za konkurencijom i spremno dočekate predstojeće promene.

ПретходниNajbolja mesta za prvi sastanak – 12 savršenih predloga po svačijem ukusu
СледећиNema brave koju somborska ključarka ne otvara

ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР

Напишите коментар!
Молимо Вас упишите име

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.