U somborskoj ŠOSO „Vuk Karadžić“, koju pohađaju deca i omladina sa teškoćama u razvoju i višestrukim smetnjama, redovno se organizuju praktične radionice za specijalnu edukaciju sa ciljem da se deca ravnopravno integrišu u širu društvenu zajendicu i pripreme za dalji život.
Devetogodišnjoj Valentini i sedamnaestogodišnjoj Marini iz Sombora zajednička je ljubav prema hortikulturi.
Ističu da se tokom sadnje raznog cveća u školi vršnjački druže i uče o životnom ciklusu biljke, ali im je zanimljivije ukrašavanje saksija, jer su tada slobodnije i mogu da iskažu svoju kreativnost.
„Prvo staviš zemlju, pa seme, zaliješ i onda cveće raste. Volim svaki dan da sadim cveće, raduje me to“, navodi Valentina Savović, učenica ŠOSO „Vuk Karadžić“.
„Kada budem starija, ne znam čime ću da se bavim i gde će me život odvesti. Mislim da ću se baviti biljkama, jer sam oduvek volela biljke“, dodaje Marina Zerić, učenica ŠOSO „Vuk Karadžić“.
Nastavnici ističu da praktična nastava deci daje neprocenjiva iskustva.
„Dragocene su ovakve stvari zato što na ovakve aktivnosti uključujemo i decu iz drugih redovnih škola“, ističe Radmila Jokić, nastavnik i koordinator eko programa u ŠOSO „Vuk Karadžić“.
„Mislim da smo mi na dobrom putu da srušimo predsrasude i sarađujemo sa svim školama u Somboru. To predstavlja neki mali vid dualnog obrazovanja koji polako počinje da živi u Srbiji. Deca se uče da kasnije to svoje znanje i veštine, koje su stekli i upotrebe“, kaže ona.
Nastavom u praksi, koja se godinama realizuje u somborskoj školi „Vuk Karadžić“ deca na lakši način savladavaju znanja i veštine koja im kasnije koriste u životu prilikom osamostaljivanja i ravnopravnog funkcionisanja u društvenoj zajednici.
rtv.rs