PRIMENA TAČKE 4. NAREDBE O RADNOM VREMENU I PROSTORNIM OGRANIČENJIMA

covid19_baner

PRIMENA TAČKE 4. NAREDBE O RADNOM VREMENU I PROSTORNIM OGRANIČENJIMA ZA VREME NEPOVOLJNE EPIDEMIOLOŠKE SITUACIJE TOKOM TRAJANJA ZARAZNE BOLESTI COVID-19 („SLUŽBENI GLASNIK RS“, BROJ 33/21 I 38/21)

Mera prostornog ograničenja iz tačke 4. Naredbe je medicinska, epidemiološka i prevenetivna mera i odnosi se na pravna lica i preduzetnike koji obavljaju svoje delatnosti u objektima koji nisu bezbedni i sigurni u smislu zaštite stanovništva od zaraznih bolesti.

Navedenom merom prostornog ograničenja od 9mpo jednoj osobi se za frizerske salone mora tumačiti tako da se ne onemogući rad ovih salona, ali da se i sa druge strane vodi računa o zaštiti života i zdravlja stanovništva. Prostorno ograničenje u frizerskim salonima odnosi se na one delove salona gde se ne pruža frizerska usluge, kao što su prijemni deo, čekaonica i sl.

Mere vremenskog i prostornog ograničenja treba primenjivati uz sve ostale mere zaštite u smislu u smislu čl. 8. i 9. Uredbe o merama za sprečavanje i suzbijanje zarazne bolesti COVID-19, odnosno ova lica su dužna da se staraju o tome da se onemogući okupljanje kupaca unutar, ispred ili oko objekta.

Ukoliko dolazi do okupljanja većeg broja ljudi, smatra se da pravno lice i preduzetnik nije primenio sve preventivne mere od uticaja na bezbednost i zdravlje zaposlenih i korisnika usluga, a posebno one koje se odnose na sprečavanje širenja zarazne bolesti COVID-19 (organizovanje procesa rada koji obezbeđuje održavanje fizičke distance, odnosno međusobnog rastojanja između dva lica od najmanje dva metra, obaveznu dezinfekciju mobilijara, mašina, alata i uređaja za rad posle pružene usluge svakom pojedinačnom korisniku, obaveznu upotrebu zaštitnih sredstava tj. maski od strane zaposlenih – za pružanje usluga na otvorenom, kao i dodatne mere ograničenog broja lica u prostoriji, a u slučaju manjeg rastojanja od dva metra između korisnika, pružanje usluga uz primenu staklene, plastične ili slične barijere, obaveznu dezinfekciju prostorija i podova, obaveznu upotrebu zaštitnih sredstava tj. maski i od korisnika usluga) – za pružanje usluga u zatvorenom prostoru.

Posebne mere za frizerske salone u smislu čl. 8. i 9. Uredbe su:

  • razmak između stolica u kojima sede korisnici kada im se pružaju usluge šišanja ili druge usluge koja zahtevaju bliski kontakt mora biti minimum dva metra,
  • između zaposlenih mora biti razmak od minimum dva metra, dok pružaju usluge,
  • u svim ostalim slučajevima (kada se ne pružaju usluge koje zahtevaju bliski kontakt) mora se poštovati prostorno ograničenje od 9m2 po prisutnoj osobi,
  • gde je moguće obezbediti fizičke pregrade između zaposlenog i korisnika (npr. pranje ili bojenje kose i dr).
  • na prijemnim šalterima, naplatnim šalterima i drugim mestima na kojima nije moguće obezbediti fizički razmak od 2 metra, postaviti fizičku pregradu (pleksiglas, staklo, providna folija i sl), a zaposleni koji radi na tim mestima mora nositi masku i rukavice,
  • korisnici moraju sve vreme boravka u objektu nositi masku,
  • zaposleni moraju sve vreme rada sa korisnicima nositi maksu i rukavice, s tim što se preporučuje upotreba jednokratnih rukavica koje se posle jednog tretmana bacaju,
  • primati stranke samo po sistemu zakazivanja,
  • nije dozvoljeno čekanje korisnika u objektu, ukoliko dolazi do kašnjenja ili pomeranja zakazanog termina, zamoliti korisnika da sačeka napolju ili na drugom mestu,
  • mora se sprovoditi stalna dezinfekcija svih sredstava i opreme koja se koriste prilikom pružanja usluga, kao i svih površina koja se često dodiruju (stolovi, stolice, rukohvati, kvake i sl.),
  • pomoćne prostorije koje koriste i korisnici (toaleti i sl.) se redovno čiste rastvorom na bazi min 70% alkohola,
  • ceo objekat se provetrava na svakih 30 minuta.

Kada je u pitanju rad ugostiteljskih objekata u vezi navedene Uredbe i Naredbe,  odnsono ugostiteljskih objekata u otvorenom delu, a za one objekte koji imaju zastakljene delove, ond. tzv. zimske bašte, ovi delovi ugostiteljskih objekata mogu se smatrati otvorenim ukoliko:

1. stakla se mogu ili skinuti ili pomeriti, odnosno otvoriti tako da ukupna otvorena površina bude 50% od ukupne površine zidova tog dela objekta (odnos zatvorenih i otvorenih zidova mora biti isti 50:50),

2. u otvorenom delu prostora stvara se cirkulacija svežeg vazduha takva da je opasnost od zaražavanja svedena na što manju meru (otvoriti prozore koji su nasuprot jedan drugom i sl.).

Ako su ispunjeni ovi uslovi, takav deo ugostiteljskog objekta smatra se otvorenim delom objekta i može raditi, uz puno poštovanje svih preventivnih epidemioloških mera.


Prethodni5 velikih grešaka zbog kojih vaše lice pati!
SledećiSelo Riđica posle 12 godina obnovilo rad dobrovoljnog vatrogasnog društva

OSTAVITE KOMENTAR

Napišite komentar!
Molimo Vas upišite ime

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.