Put Bačka Topola-Mali Iđoš-Srbobran rekorder po izdržljivosti


Put koji spaja Bačku Topolu, Mali Iđoš i Srbobran rekorder je u Srbiji po izdržljivosti, jer nije rekonstruisan od kada je napravljen pre više od 90 godina. Građani ove tri opštine svakodnevno ga koriste, a u pitanju je i alternativni put za one koji žele da zaobiđu autoput od Novog Sada do Subotice.

Deonica državnog puta drugog reda od Bačke Topole do Srbobrana građena je 1926. godine. U svoje vreme put je bio najmoderniji u Vojvodini, nikada nije rekonstruisan i dan danas se koristi u originalnom stanju.

“Put je rađen od betona, od betonskih ploča koje su tri puta deset metara između kojih se nalazio zazor, zazor koji je bio zaliven bitumenom ili katranom. I to je bilo održavano sve do nekih šesdesetih godina”, kaže publicista i novinar iz Bačke Topole, Janoš Hadži.

Prilikom gradnje, na kvalitetu i količini građevinskog materijala nije se štedelo i to je glavni razlog izdržljivosti i dugotrajnosti puta.

“Oko 25 centimetara je debela ta betonska ploča i nije armirana. Znači ono što su tadašnji graditelji uradili, izdigli su ga na nasip da mraz ne bi delovao, da ne bi to stalno dizao nego su ga digli na nasip gde je bilo i peska i šljunka ispod gde taj mraz odradi svoje. I dali su dovoljan poprečni nagib da voda otiče i sistemi za odvodnjavanje i jarci se održavaju redovno”, kaže građevinski inženjer Ištvan Pap.

Put Beograd-Budimpešta, građen dvadesetih godina i danas se koristi na celoj dužini, ali jedino deonica od Bačke Topole do Srbobrana nikada nije rekonstruisana.

“Unazad više godina počela je rekonstrukcija od Subotice prema Novom Sadu ali pre 5-6 godina, iz nepoznatih razloga, najverovatnije zbog nedostatka sredstava, na izlazu iz Topole ta rekonstrukcija je prekinuta. Mi željno očekujemo da se ova rekonstrukcija nastavi da bi imali bolji i kvalitetniji put”, kaže Imre Halgato iz opštinske uprave Malog Iđoša.

U “Putevima Srbije” kažu da se 30 kilometara duga deonica od Bačke Topole do Srbobrana redovno održava uz sanaciju kolovoza i krpljenje udarnih rupa, a naredne godine biće dat predlog za kompletnu rehabilitaciju ove saobraćajnice.

Izvor: RTV (Milutin Vlahović)


OSTAVITE KOMENTAR

Napišite komentar!
Molimo Vas upišite ime

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.