Sombor smrtonosan za bicikliste, staze jedini spas

Najveći procenat povređivanja i stradanja biciklista u saobraćaju u Somboru. Za sedam meseci lakše i teže povrede zadobilo više od 50 vozača na dva točka.

GRAD Sombor spada u grupu gradova s najvećim procentom povređivanja i stradanja biciklista u saobraćajnim nezgodama u Srbiji. Ovu crnu statistiku potvrdila je Agencija za bezbednost saobraćaja. Osim Sombora, u toj grupi se nalaze Novi Sad, Subotica i Šabac, s tim da je najveći broj poginulih biciklista zabeležen u Šapcu.

Vozači bicikala kažu da bi se ovakva situacija najverovatnije promenila kada bi Sombor imao dovoljno biciklističkih staza i kada bi postojeće staze bile funkcionalne, odnosno bezbedne za vožnju bicikla.


Prema podacima somborske policije, od početka ove godine na području Zapadnobačkog okruga poginulo je dvoje biciklista, dok je teške telesne povrede zadobilo 14, a lakše povrede 37 vozača dvotočkaša. Statistika pokazuje da tokom prošle godine na ovom području nijedan biciklista nije poginuo, dok je povređeno bilo 73 vozača dvotočkaša. U 2017. poginulo je troje biciklista, a povređeno je čak 90. Najveći broj saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovali biciklisti dogodio se u ulicama oko samog centra grada, gde je i najveća frekvencija saobraćaja, kao i u selima Kljajićevo i Bezdan.

Sombor očigledno vapi za novim stazama. Jedina potpuna i funkcionalna staza je ona na Apatinskom putu, dok je staza oko venaca nebezbedna, isprekidana i jako je teško uključiti se na nju ili bezbedno sići sa nje, žale se biciklisti.

Antonio Ratković, zamenik gradonačelnice Sombora, koji je i na čelu gradskog Saveta za bezbednost saobraćaja, objasnio je da je ove godine urađen elaborat biciklističkih staza, koji je popisao sve postojeće biciklističke staze, kao i mogućnost za projektovanje novih.

Prioritet izgradnje biciklističkih staza je određen stanjem bezbednosti po učesnike u saobraćaju. Na osnovu tih parametara predložene su ulice za izradu projektno-tehničke dokumentacije. Za ovu godinu planirana je izrada projekta za Vojvođansku ulicu i Staparski put, čiju izgradnju planiramo tokom narednog perioda – kaže Ratković.

PRE PODNE NAJKRITIČNIJE

OKO 90 odsto saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovali biciklisti dogodilo se u naseljenom mestu, a preostalih 10 odsto van naseljenog mesta. Najviše ovih saobraćajnih nezgoda evidentirano je u avgustu, septembru i oktobru, a najugroženiji dani bili su petak, ponedeljak i utorak. Najčešće vreme saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju biciklisti su prepodnevni sati, a najviše saobraćajnih nezgoda izazvali su vozači bicikla stariji od 65 godina,navode u policiji.

ПретходниDrvo generacije prvacima svih škola na teritoriji grada
СледећиŽivot s idi(j)otima

ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР

Напишите коментар!
Молимо Вас упишите име

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.