
Treningom Break the FAKE, Centar E8 ima za cilj da na različite načine osposobi mlade za samostalno tj. kritičko razmišljanje o informacijama koje mediji plasiraju ali i da spreči stvaranje stereotipa koji se zasigurno stvaraju kroz medijsku reprezentaciju.

Takođe, medijsko opismenjavanje mladih važan je činilac za stvaranje identiteta pojedinca. Ovim načinom edukacije, mladi koji prođu trening biće osposobljeni, naučeni da pažljivo analiziraju istinitost i tačnost informacija koje dolaze iz medija, i time izbeći pogrešno razumevanje vesti. Moći će da uoče lažno kreirane vesti i da upoznaju suštinu medija i rizike koje oni nose, kao i da se upute u etiku novinarstva.
Trening obuhvata teme kao što su medijska informisanost i pismenost, etika i mediji, rodna reprezentacija u medijima, kao i na koji način mediji mogu delovati (anti)koruptivno.
Naš cilj je da delujemo na lokalu, širom Srbije, kako bi mladi imali priliku da uče i razvijaju svoje medijske veštine.
Prijave su otvorene za 20 mladih, uzrasta između 18 i 30 godina.
Trodevni trening održava se od 15. do 17. novembra.
Svim učesnicima i učesnicama obezbeđen je sertifikat, kao i opravdanje za školske/studentske ustanove.
Rok za prijavljivanje je 13. novembar 2019. u ponoć.

MEDIJSKA I INFORMACIONA PISMENOST
Kada govorimo o medijskoj pismenosti, dosadašnja istraživanja su pokazala da je neophodno da se u današnjem vremenu više pažnje obrati na koncipirano učenje o medijima kako učenje đaka, tako i učenje roditelja i nastavnog osoblja u školama.

Ono zbog čega je to neophodno jeste to što se u vremenu nagle ekspanzije tehonologije, a samim tim i novih medija, ne obraća dovoljna pažnja analizi istinitosti i tačnosti informacija, te dolazi do pogrešnih plasmana i pogrešnog razumevanja vesti. Trenutna situacija u državi je takva da mediji na omladinu utiču kreiranjem i prezentaicijom sopstvene, kreirane stvarnosti.
Kako više od pola vremena budnog stanja osoba provede uz medije, veoma je važno da se zna kako da prepozna istinitu od lažne ili kreirane vesti. Ono na čemu je potrebno raditi kada govorimo o medijskoj pismenosti jeste najpre upoznavanje suštine medija i upoznavanje sa rizicima koje oni nose, kao i prepoznavanje mogućnosti na koji se mediji mogu koristiti.
Istraživanje o medijskoj pismenosti u Evropi pokazalo je da su balkanske zemlje najmanje “otporne” na širenje lažnih vesti. Istraživanje koje je objavio Institut za otvoreno društvo u Sofiji, obuhvata procenu kvaliteta obrazovanja, slobodu medija i poverenje javnosti, čime je rangirana podložnost 35 država dezinformacijama. Prema istraživanju o medijskoj pismenosti u Evropi, Srbija na 29. mestu liste od 35 zemalja.