TRI KOMPANIJE SE BORE ZA DOMINACIJU NA TRŽIŠTU Dostava pošiljki postaje „trka dronova“

Foto: Srđan Caha
Crni petak

Brzina dostavljanja pošiljki postaje sve bitniji faktor kod kupaca koji trguju onlajn.

I dok smo do sada gledali takmičenje vozova, kamiona, brodova i aviona, zahvaljujući razvoju tehnologije u tu trku se uključio jedan sve jači takmac – dron. Kompanije koje se bave onlajn prodajom sada gledaju kako i taj segment dostave da što više integrišu u svoje poslovanje, kako bi stekli prednost u odnosu na konkurente.

Sledi pregled tri američke kompanije koje će u 2020. godini gledati kako da steknu prednost u dostavi dronom, a to su UPS, Amazon i Alfabet.


UPS Flight Forward

Iako nisu najveća kompanija koja ulazi u „trku dronova“, UPS je na prvom mestu liste jer je njegov program za isporuku bespilotnih dronova prvi dobio sertifikat Savezne uprave za vazduhoplovstvo (FAA) i još bitniji dokument Part 107 u oktobru ove godine. Šta je tako posebno u vezi s ovim dozvolama? Dozvole zajednički uklanjaju regulatorne prepreke za ulazak na tržište isporuke dronova, otvaraju mogućnost neograničenog skaliranja i oslobađaju od državne kontrole ovu vrstu letova koje kompanija može obavljati.

Amazon je u aprilu dobio jednu dozvolu za dronove, nižeg nivoa i dozvoljena mu je vrlo ograničena dostava i upotreba resursa. UPS je, međutim, dobio najviši nivo sertifikata, bez ograničenja broja pilota ili nivoa ekspanzije do koje može rasti. Uz to, ova posebna dozvola omogućuje UPS-u da leti van vidokruga pilota, upravlja iznad naseljenih područja, leti noću i prevozi teret preko 55 kilograma.

U najnovijem finansijskom izveštaju, UPS je objavio da je do danas već obavio 1.500 komercijalnih letova. UPS je sklopio partnerstva sa Univerzitetom Utah, CVS-om i Amerisource Bergenom u potrazi za novim i inovativnim načinima da profitira od tehnologije dronova. Iako se isporuke trenutno koriste samo za potrebe zdravstvene zaštite, kompanija planira da proširi doseg na prevoz posebne robe i drugih proizvoda.

Alphabet Wing

Dok je UPS jedina kompanija sa svim potrebnim sertifikatima, Alfabetova divizija za dostavu dronova Wing je nadomak prve.

Wing će, kako je saopšteno, usko sarađivati s FAA-om kako bi dobio najviši nivo sertifikacije. Trenutno je Wing jedna od tri kompanije u trci za isporuku bespilotnim letelicama.

Sticanje sertifikata proces je u pet koraka, uključujući pretpristupnu prijavu, formalnu prijavu, ocenu dizajna, ocenu rada i administrativne funkcije.

Alfabet, dakle, ne sedi prekrštenih ruku, čekajući odobrenje vlasti. Trenutno, Wing postiže napredak na međunarodnom tržištu isporuke dronovovima. U Australiji je Wing započeo testiranje isporuka dronom još u 2014. S više od 70.000 probnih letova i 3.000 uspešnih isporuka do sada, kompanija je dobila odobrenje tamošnje agencije za civilno vazduhoplovstvo za početak ograničenih komercijalnih operacija. Trenutno kompanija isporučuje fiksni popis predmeta od 16 različitih trgovaca u Kanberi i okolini. Alfabet i u Finskoj dronom isporučuje fiksni popis predmeta od dva trgovca, i to u Helsinkiju.

Amazon Prime Air

Vratite se na epizodu popularne emisije „60 minuta“ u decembru 2013. godine (pre punih šest godina) i čućete kako je direktor Amazona Džef Bezos (u međuvremenu je postao najbogatiji čovek na svetu) otkrio svoj plan isporuke bespilotnim letelicama s očekivanim datumom integracije četiri ili pet godina kasnije.

Brzo se vratite u današnje vreme i videćete da Amazon ipak nije postigao taj cilj. Od sve tri kompanije s ove liste, Amazon Prime Air jedina je bez ikakvog napretka kada je reč o sertifikaciji. Kompanija je tek na početku tog procesa, sa prijavom podnetom FAA-u tek u julu ove godine.

Poslednja vest iz kampa Amazon Prime Air-a bila je otkrivanje vlastitog modela drona i to na konferenciji Mars u Las Vegasu, u junu.

Prema blogu kompanije objavljenom istog dana kada je predstavljen, Amazon je planirao „isporučivati ​​pakete putem drona kupcima u roku od nekoliko meseci“. Šest meseci kasnije, kompanija je još daleko u odnosu na glavne konkurente Wing i UPS. Do danas, može se reći da je Amazon u ovom delu sebe precenio i podbacio. Ali s finansijskim sredstvima koje poseduje, bilo bi pogrešno računati da se kompanija neće potruditi da sustigne konkurente.

ПретходниEPL RAZVIJA SATELITE ZA PRENOS PODATAKA Tajni tim radi na novoj tehnologiji
СледећиDanas na trgu – 25.12.2019. SREDA

ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР

Напишите коментар!
Молимо Вас упишите име

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.